OFERTA POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W CHOJNOWIE
ROK SZKOLNY 2021/2022

Dzieci / Uczniowie

  • Uczę się i bawię- „Ale wokoło jest wesoło…” - żłobek.

  • Zajęcia warsztatowe: „Wycieczka” – przedszkole.

  • Rozwijanie myślenia oraz kształtowanie mowy opowieściowej i dialogowej w oparciu o bajeczkę „ Słoń”- klasy 1.

  • Metody skutecznego uczenia się. Jak uczyć się skutecznie - klasy 4-8.

  • Ćwiczenia doskonalące umiejętności komunikacji oraz wspomaganie uczniów w prawidłowym rozwoju pod kątem wsparcia covidowego i pocovidowego.

  • Zajęcia integrujące klasę - klasy 1-3.

  • Po powrocie do szkoły – pandemia koronawirusa.

  • Mówię NIE wszystkiemu co złe.

  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Strach, biologia i samoregulacja.

  • Księga emocji- czym są, jakie mają znaczenie, anegdoty zaczerpnięte z bajko terapii – przedszkole - klasy 1-3.

  • Higiena snu – klasy 6-8.

  • Trening uważności w oparciu o ćwiczenia samoregulacji przez oddech.

  • Mowa wewnętrzna.

  • Plan STOP dla trudnych emocji – strach - klasy 1-4.

  • Komunikacja bez przemocy w praktyce.

  • Zabawy językowe wspierające naukę czytania.

  • Koncentracja na lekcjach.

  • Jestem bezpieczny, radzę sobie w relacjach z obcymi.

  • Jak nie paść ofiarą, jak nie stać się sprawcą.

  • Poradzę sobie ze złością.

  • Wiem co jem. Jak odżywiać się zdrowo?

  • Tworzymy grupę- zabawy integrujące zespół klasowy.

  • Szukam przyjaciela- zajęcia z elementami biblioterapii.

  • Ćwiczenia narządów mowy i słuchu- zabawy logopedyczne dla dzieci.

  • Jak się uczyć efektywnie ?-

  • Co jest dla mnie najważniejsze?- kształtowanie dbałości o zdrowie oraz wrażliwości na prawdę i dobro - klasy 4-6.

  • Więzi rodzinne.

  • Bezpieczne korzystanie z Internetu i cyberprzemoc.

 

Rodzice

  • Rola rodziny w procesie terapeutycznym.

  • Jak zapobiegać wadom wymowy?

  • Postawy w rodzinie a niepłynność mowy.

  • Prawidłowe funkcjonowanie dziecka w sferze emocjonalnej i społecznej w kontekście wsparcia covidowego i pocovidowego.

  • Rola rodziny w zapobieganiu zaburzeniom zachowania młodzieży. Rozwiązywanie konfliktów.

  • Jak wspierać dziecko w emocjach i nauce na początku drogi szkolnej- klasy 1.

  • Jak budować pozytywne relacje ze swoim dzieckiem.

  • Dlaczego warto i jak wprowadzać normy i zasady w rodzinie.

  • Motywacja do nauki a relacja dziecka z rodzicami.

  • Trening uważności w oparciu o ćwiczenia samoregulacji przez oddech.

  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Strach, biologia i samoregulacja.

  • Oddziaływania behawioralne w pracy z dzieckiem – modelowanie zachowania.

  • Jak budować motywację wewnętrzną u dzieci.

  • Poczucie własnej wartości wzmocnienie samooceny dzieci.

  • Mediacje z dziećmi.

  • Zasady zdrowego żywienia- wskazówki, pomysły i porady dla rodziców dzieci w klasach 1-5.

  • Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym.

  • Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato- czytanie, a rozwój dziecka.

  • Sytuacja dziecka w obliczu rozwodu rodziców.

  • Jak przygotować dziecko do prawidłowego mówienia?

  • Jak pomóc dziecku w nauce?

  • Kształtowanie u dzieci wrażliwości na prawdę i dobro oraz dbałości o zdrowie.

  • Jak pomagać jak rozmawiać?

  • Kiedy do psychologa?

 

Nauczyciele

  • Funkcjonowanie w szkole dziecka z niepłynnością mowy.

  • Dziecko z zaburzeniami artykulacyjnymi w przedszkolu i szkole.

  • Współpraca: szkoła- rodzice- terapeuta.

  • Jak rozwijać umiejętności społeczno – emocjonalne u swoich uczniów? -samodzielność, komunikowanie emocji, rozpoznawanie zachowań asertywnych, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie wyborów.

  • Jak zorganizować pracę z klasą w rzeczywistości pandemii. Wspieranie rozwoju emocjonalno – społecznego w okresie pocovidowym.

  • Rodzice i nauczyciele partnerami w wychowaniu.

  • Metody aktywizujące w pracy z uczniem.

  • Uzależnienia niechemiczne.

  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Strach, biologia i samoregulacja.

  • Oddziaływania behawioralne w pracy z dzieckiem – modelowanie zachowania.

  • Zaburzenia psychiczne wśród nastolatków.

  • Jak budować motywację wewnętrzną u dzieci.

  • Pozytywna dyscyplina w klasie.

  • Skuteczna motywacja ucznia w nauczaniu.

  • Biblioterapia formą wspierającą rozwój emocjonalno- społeczny dziecka.

  • Dopalacze a zdrowie psychiczne.

  • Wsparcie rozwoju emocjonalnego u dziecka.

  • Rozwój mowy dziecka: na co zwrócić uwagę w obserwacji dzieci przedszkolnych.

  • Jak pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy?

  • Jak towarzyszyć uczniom w wyborze wartości takich jak: prawda, dobro, zdrowie.

  • "Trudny " rodzic- agresywny, roszczeniowy, manipulujący.

  • Zasady zdrowego żywienia- wskazówki, pomysły i porady dla nauczycieli.

  • Jak towarzyszyć uczniom w wyborze wartości takich jak: prawda, dobro, zdrowie.

  • Sztuka doceniania – jak dostrzegać sukcesy ucznia?

 

Programy profilaktyczne – badania przesiewowe

  • Badanie przesiewowe – określenie rozwoju dziecka – dzieci objęte rocznym przygotowaniem przedszkolnym.

  • Przesiewowe badania logopedyczne dzieci 5 i 6 letnich.